fredag 10. september 2010

Som lyn fra åpen himmel!

For et par måneder siden fant jeg en nettside som rett og slett kan være min fremtids redning, nemlig Studyacrossthepond.com. Det er en side som hjelper deg å finne og søke på et enormt utvalg av Britiske universiteter! I min dystre fortid prøvde jeg å tilbringe et år i England som utvekslingselev, men misslyktes totalt, og reiste hjem igjen etter bare noen uker. Men nå er jeg klar for å gjøre et nytt forsøk, men denne gangen med min kjære på slep. Siden han var hovedårsaken til at jeg kom hjem fra England i første omgang, tror jeg at jeg kommer til å klare meg bra noen år i utlandet så lenge han er med! Han er tross alt min store kjærlighet!


Så universitetet jeg falt helt pladask for var The University of Stirling, et av Skottlands beste universiteter. Jeg kunne skrytt av det side opp og side ned, men jeg skal prøve å legge fram bare noen enkle, små fakta:

- Stirling har en svært høy prosent hvor alle som graduates får seg jobb bare seks måneder etter studietiden
- Stirling ligger ca en time fra både Glasgow og Edinburgh
- Alle undergradates er garantert rom på campus
- Stirling har et av de vakreste universitetsområdene i verden
- Den har et enormt utvalg av fag å velge i mellom
- De har utrolig mange klubber og sportsfasilliteter og har både golfbane, cricketbane, fotballbane, svømmehall osv.
- De har bank, kjøpesenter, kino og dagligvarebutikker på campus og hvis du mangler noe ligger universitetet bare 20 minutter unna byen

Åh, som jeg kunne fortsatt! Men nå skal jeg og min partner in crime kose oss med film og all slags usunnheter. Det er tross alt helg!

1 kommentar: